بهبود رتبه سایت برای ویدیوها

سوشال سیگنال چیست؟ انواع و دلایل اهمیت آن در سئو پارس پک

برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به صورت زنده میزان ذکر نام برند یا محتوای خاص در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و سیگنال‌های اجتماعی خود را ارزیابی کنید. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک می‌کند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخه‌های غیرقانونی و استفاده‌های ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک می‌کند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند. استفاده از تصاویر استوک که در بسیاری از سایت‌ها تکرار شده‌اند، ممکن است باعث کاهش ارزش محتوا در نظر گوگل شود. برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشاره‌های بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی.

در دنیایی که هر روز بیشتر به محتوای چندرسانه‌ای متکی است، نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند برای شما هزینه‌های سنگینی به بار آورد. سئو عکس و ویدیو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌ها اشاره دارد که با هدف بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها برای موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. در واقع، هدف از این نوع سئو افزایش قابلیت پیدا شدن این محتواها در نتایج جستجو و در نتیجه، افزایش ترافیک به وب‌سایت یا صفحه مرتبط است. هنگامی که محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و تعاملات زیادی را به خود جلب می‌کند، احتمال دارد که موتورهای جستجو آن محتوا را سریع‌تر ایندکس کنند. این باعث می‌شود که سایت شما سریع‌تر در نتایج جستجو ظاهر شود و در نهایت به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کند. افزودن “ویژگی‌های محتوایی” به صفحه خود در سئو به معنای استفاده از عناصر و ویژگی‌هایی است که می‌تواند کیفیت و جذابیت محتوای شما را افزایش دهد.

تحقیق دقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت و سئو فنی، از جمله عواملی هستند که به شما کمک می‌کنند تا افزایش رتبه وب سایت در گوگل را تجربه کنید. استفاده هوشمندانه از تگ‌های Alt در تصاویر و ویدیوها یکی از اصول اساسی سئو است. تگ Alt یا تگ متن جایگزین، یک قسمت کوچک اما مهم از کد HTML تصویر یا ویدیو است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تصویری یا ویدیویی را بهتر درک کنند. این تگ‌ها در مواقعی که تصویر یا ویدیو بارگذاری نمی‌شود برای کاربران که با مشکلات بصری و نمایش تصویر روبرو می‌شوند مفید است. استفاده از عناوین و زیرعنوان‌های توصیفی و مرتبط با محتوا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار محتوای شما را بهتر درک کنند.

بنابراین اگر از تصاویر اختصاصی در سایت خود استفاده کنید، شانس بیشتری دارید که در نتایج جستجوی تصاویر گوگل ظاهر شوید. یکی از ابزارهایی که می تواند به شما در ایجاد جاسازی برای ویدیوهای YouTube خود کمک کند Money Robot است. در حالی که Money Robot در درجه اول به دلیل قابلیت های سئو کلاه سیاه شناخته شده است، می توان از آن برای جاسازی ویدیوها به جای ایجاد بک لینک های اسپم استفاده کرد. با جاسازی ویدیوهای خود در پلتفرم های مختلف، می توانید حجم جاسازی ها را افزایش دهید که به نوبه خود شانس شما را برای رتبه بندی در بسته ویدیویی در گوگل افزایش می دهد. بهتر است در زمان شروع این نوع از مکالمات از تبلیغ کسب و کار خود و لینک دادن به وب‌سایت آن خودداری کنید. اگر پاسخ‌ها و مکالمه‌های شما برای افراد مفید باشد، باز هم برای کمک گرفتن از شما بازمی‌گردند و در این زمان می‌توانید کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید.

در کنار اشتراک‌گذاری ویدئو در سایت‌هایی مانند YouTubeو Vimeo، افزودن ویدئو به وب‌سایت خودتان نیز می‌تواند به افزایش تعامل و تجربه کاربر در سایت شما کمک کند. حتی اگر شما یک توسعه‌دهنده متخصص باشید طراحی صفحاتی که در همه اندازه‌های صفحه عالی به نظر برسد می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد. می‌توانید نسخه جداگانه‌ای از وب‌سایت خود را به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه بسازید اما این کار وظایف شما را دو برابر می‌کند. مطالعاتی که توسط Eye View Digital صورت گرفته است نشان می‌دهد که استفاده از ویدئو می‌تواند تا 80 درصد نرخ تبدیل را افزایش دهد. کاربران برای دیدن ویدئو ها وقت کمتری نسبت به خواندن متن صرف می‌کنند در نتیجه تلاش بیشتری برای تماشای کلیپ ویدئویی می‌کنند.

این کارها مثل لینک‌سازی (backlink)، تعاملات شبکه‌های اجتماعی و برندینگ، به موتورهای جستجو نشون می‌دن که سایتت معتبر و قابل اعتماده. اگر وبسایت شما امکان خرید را به کاربر می‌دهد، هنگامی که کاربری تصمیم به خرید از شما بگیرد، مدت زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذراند. هردوی این موارد، عواملی هستند که موجب جلب اعتماد بیشتر موتورهای جست‌وجوی گوگل می‌شوند. هم فروش خود را بیشتر کردید، هم موجب بهبود رتبه سایت شده‌اید و گوگل شما را در اولین نتایج جستجو نشان می‌دهد. اگر هنوز درمورد استفاده از ویدیوها برای بهبود نتایج موتورهای جستجو مطمئن نیستید، توجه شما را به آمار و ارقامی که وجود دارد جلب می‌کنیم. آمار نشان می‌دهند که کسب‌وکارهایی که از محتوای ویدیویی در استراتژی تبلیغات خود استفاده کرده‌اند، نتایج چشمگیرتری نسبت به سایرین داشته‌اند.

برای یافتن کلمات کلیدی که باعث ایجاد بسته ویدیویی در نتایج جستجوی گوگل می شوند، می توانید از Ahrefs استفاده کنید. با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه یا صنعت خود شروع کنید، به ویژه بر روی محتوای چگونه انجام دهید. ویدیوهای چگونه در بسته‌های ویدیویی عملکرد خوبی دارند زیرا Google تشخیص می‌دهد که کاربران قالب ویدیویی را برای محتوای آموزشی ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال، اگر یک آژانس تبلیغاتی پولی دارید، می‌توانید «چگونه تبلیغات را در یوتیوب اجرا کنیم» یا «چگونه تبلیغات را در فیس‌بوک اجرا کنیم» را جستجو کنید. علاوه بر تولید محتوای باکیفیت و دریافت بک‌لینک‌های معتبر، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در نوشته‌های وب‌سایت از معیارهای مهم در تولید محتوا و بهبود رتبه سایت در گوگل است. استفاده از کلمات کلیدی در تگ‌های هدینگ، توضیحات متا، متن جایگزین تصاویر، انکر تکست‌ها و URL به ظاهر شدن وب‌سایت در صفحه اول نتایج گوگل کمک می‌کند.

سپس از یک افزونه وردپرس مانند Jetpack VideoPress استفاده کنید تا مطمئن شوید که ویدیوهایی که در وب سایت خود جاسازی می کنید پاسخگو هستند. علاوه بر افزایش دید موتور جستجو، استفاده از زیرنویس ها نرخ کلیک شما را افزایش می دهد. مزیت اضافی ارسال ویدیوهای ارزشمند این است که سایر وب سایت های با کیفیت بالا در صورت مفید بودن به ویدیوهای شما پیوند می دهند. در اینجا 5 استراتژی برای بهبود رتبه ویدیوها در سایت وردپرسی شما آورده شده است. هنگامی که ایده روشنی در مورد آنچه باید بهبود یابد به دست آوردید، سپس به سمت پیاده سازی استراتژی های سئوی ویدیویی که در این پست ذکر شده است بروید. به حوزه‌ها و موضوعات مشترک در کسب‌وکار و زمینه‌ی کاری خود فکر کنید و ببینید چه موضوعات دیگری به آن‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند.

رونوشت‌های ویدئویی به ارائه ایده در مورد این خزنده‌ها کمک می‌کند تا بفهمند یک ویدئو راجع‌به چه چیزی است، بنابراین این کار درک بهتری از مطالب به آن‌ها می‌دهد. محتوای ویدئویی را در کانال‌های مختلف بازاریابی مانند شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. محتوای ویدئویی خود را در فیسبوک، یوتیوب یا اینستاگرام بارگذاری کنید و ببینید که چه نوع پستی بیشترین جذابیت را دارد. افزودن ویدئو به شبکه‌های اجتماعی همچنین به تشویق برای اشتراک‌گذاری اجتماعی کمک می‌کند و باعث می‌شود تعداد بیشتری به گوگل بک لینک داده شود و سایت شما را معتبرتر کند . موتورهای جستجو عنوان توضیحات و همچنین برچسب‌ها را (که باید شامل کلمات کلیدی هدفمند باشند) ارزیابی می‌کنند تا موضوع ویدئو را بهتر درک کنند. افزایش بازدید سایت باعث می‌شود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود.

در نتیجه  بهینه سازی ویدیوها یکی از استراتژی های کلیدی در موفقیت سئو و بازاریابی محتوایی است. این فرایند نه تنها به بهبود رتبه بندی و دیده شدن محتوای شما کمک می کند  بلکه به ارتقای تجربه کاربری و افزایش تعامل کاربران با سایت یا پلتفرم شما نیز منجر می شود. داده‌های ساختاریافته، ابزار قدرتمندی برای برجسته‌سازی اطلاعات شما در نتایج جستجو هستند. این داده‌ها، همچون زینتی برای ویترین دیجیتال کسب‌وکار شما عمل می‌کنند و اطلاعاتی شفاف و دقیق درباره محتوا، محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند. استفاده از اسکیما باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج جستجو جذاب‌تر به نظر برسد، کاربران بیشتری را جذب کند و نرخ بازگشت را کاهش دهد. وجود پیوندهای شکسته در وب‌سایت، نشانه‌ای از ضعف در مدیریت محتوا و کم‌توجهی به تجربه کاربری است.

شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. پس از شناسایی تصاویر و ویدیوها، اطلاعات مرتبط با آن‌ها، از جمله تگ‌های Alt، نام فایل و متا داده، در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره می‌شود. در این مرحله، موتور جستجو تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین می‌تواند کمپین شما را به سرعت تقویت کند.

محتوای متنی تنها محتواهایی نیستند که به سئو نیاز دارند، بلکه تصاویر، پادکست‌ها، فایل‌های PDF و ویدئوها هم سئو می‌شوند. منظور از سئوی ویدئو این است که چه اقداماتی کمک می‌کند تا یک ویدئو برای ایندکس‌شدن و رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتور جست‌وجو بهینه شود. راهنمای سئوی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل با موتورهای جستجوی دیگر مشابه است؛ اما در بخش‌های بعدی مفصل درباره سئو ویدئو در گوگل و یوتیوب صحبت خواهیم کرد. پلتفرم‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک ابزارهای عالی برای ترویج ویدیوها و جلب توجه مخاطب هستند. این تعاملات سیگنال‌های مثبتی برای موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که می‌تواند شانس نمایش ویدیو در نتایج جستجوی بیشتر را افزایش دهد.

همچنین  گوگل و یوتیوب از یکدیگر حمایت می کنند و این امر باعث می شود ویدیوهایی که روی یوتیوب بارگذاری شده اند در نتایج جستجوی گوگل هم بیشتر و بهتر نمایش داده شوند. این مسئله به ویژه زمانی که کاربران به دنبال محتوای ویدیویی خاصی هستند  می تواند به شما کمک کند تا ویدیوی خود را در صدر نتایج ببینید و ترافیک بیشتری جذب کنید. افزودن متا دیتا به ویدیوها شامل استفاده از متن توصیفی، تگ‌ها و برچسب‌ها، برای بهبود قابلیت شناسایی و رتبه‌بندی ویدیو در موتورهای جستجو ضروری است. متن توصیفی باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتور جستجو بتواند محتوای ویدیو را شناسایی کند. تگ‌ها و برچسب‌ها به دسته‌بندی ویدیو کمک کرده و آن را برای جستجوهای خاص در دسترس‌تر می‌سازد.

این نوع از محتوا باعث می‌شود که کاربران مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت شما بمانند. همچنین با انتشار محتوای جالب و به‌روز و اطلاعات مفید، کاربران به صفحات شما برمی‌گردند و این موضوع به بهبود رتبه وب‌سایت شما در گوگل کمک می‌کند. بنابراین بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل از معیارهای بسیار مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می‌شود. در نهایت، اگه می‌خوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی می‌شه که بیرون از سایتت انجام می‌دی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری.

گوگل در گذشته اطلاعات تغییرات بزرگ در الگوریتم‌های خود را منتشر می‌کرد، اما اطلاعات زیادی درباره عملکرد دقیق آن‌ها را به صورت عمومی اعلام نمی‌کرد. در حال حاضر بیشتر اطلاعاتی که از این الگوریتم‌ها منتشر می‌شود در واقع حدس و گمان‌هایی بر مبنای تجربه‌های افراد حرفه‌ای در زمینه سئو و شناسایی الگوریتم‌های گوگل است. چراکه اگر همه افراد می‌دانستند چطور با روش‌های میان‌بر یا سئو کلاه سیاه به رتبه اول گوگل دست پیدا کنند، این موتور جستجو به عنوان موتور جستجویی با بهترین نتیجه‌ها شناخته نمی‌شد. پیوند دادن صفحات داخلی و همچنین دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت از سایت‌های دیگر، به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کند. این یعنی اگه سایتت هنوز روی HTTP باشه، نه تنها روی امنیت کاربران تأثیر منفی می‌ذاره، بلکه احتمالاً توی نتایج جستجو هم نمره‌ی پایین‌تری می‌گیری. یکی از راه‌های خوب برای بهبود سئو، شناسایی این سوالاته و نوشتن محتوایی که به اونا جواب بده.

بعد از اینکه خطاها رو شناسایی کردی، می‌تونی اونا رو رفع کنی؛ مثلاً اگه لینکی خراب شده، درستش کنی یا اگه صفحه‌ای به‌اشتباه بلاک شده، دوباره قابل‌ دسترسیش کنی. برای اینکه مطمئن بشی نسخه‌های تکراری سایتت ایندکس نشدن، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخه‌های مختلف سایتت رو بررسی کنی. همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 می‌تونی تمام نسخه‌های تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی. اما اگه پلتفرم دیگه‌ای داری، حتماً چک کن ببینی که نقشه سایت به صورت اتوماتیک ساخته می‌شه یا نه. فلش پلیرها معمولاً مشکلات امنیتی داشتند و به عنوان یک حفره امنیتی برای هکرها شناخته می شدند. اما HTML5 این مشکل را برطرف کرده و به دلیل ساختار امن تر  گزینه بهتری برای پخش ویدیوها در سایت های مختلف است.

اما هرچقدر سرعت بارگذاری صفحات وب بیشتر باشد، کاربران تمایل بیشتری برای بازگشت به آن پیدا می‌کنند و گوگل بر اساس محبوبیت وب‌سایت شما، رتبه آن را افزایش می‌دهد. تولید محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش رتبه وب‌سایت و جذب مخاطبان جدید است. اگر می‌خواهید به نتایج برتر گوگل دست یابید، باید از استراتژی‌های تولید محتوا و بهینه‌سازی مناسب استفاده کنید. وقتی این پایه‌ها محکم باشن، سایتت می‌تونه درست کار کنه و موتورهای جستجو هم به‌ راحتی می‌تونن سایتتو بخزن (crawl کنن) و ایندکس کنن. اگه بخوای سئوی خوبی داشته باشی و توی نتایج جستجو دیده بشی، باید مطمئن بشی که زیرساخت سایتت از نظر فنی درست و بهینه‌ست. الگوریتم یوتیوب به گونه‌ای است که می‌تواند متوجه کلمات کلیدی استفاده شده در ویدیو بشود.

محتوای قدیمی و منسوخ می‌تواند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند. مطمئن شوید که محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنید و اطلاعات جدید و مرتبط را اضافه می‌کنید. شما نمی‌توانید فقط به بهینه‌سازی ویدئوی خود برای دریافت محل قرارگیری در SEPRها اعتماد کنید. اگر برای شما مهم نباشد که خود صفحه نیز برای سئو بهینه شده باشد موتورهای جستجو رتبه‌بندی خوبی برای ویدئوی شما در نظر نخواهند گرفت. خزنده‌های موتورهای جستجو واقعا نمی‌توانند محتوای ویدئویی را تماشا کنند، حداقل هنوز این امکان وجود ندارد.

یعنی باید بررسی کرد و دید که ساز و کار ویدیو چگونه است و درنهایت چه تاثیری روی سئو سایت ما دارد. حتما می‌دانید که برای اینکه وبسایت شما در نتایج اول جستجوی گوگل ظاهر شود، باید روی سئو وبسایت خود کار کنید. یکی از تکنیک‌هایی که برای افزایش رتبه سایت می‌توانید آن را به کار ببندید، استفاده از محتوای ویدیویی است. در این پست از بلاگ نوین هاب تصمیم داریم درمورد اهمیت محتوای ویدیویی، تاثیر ویدیو روی سئو وبسایت و درنهایت سئو ویدیو حرف بزنیم. کپشن نویسی درست با استفاده از کلمات کلیدی یکی از مهم ترین عوامل در بهینه سازی ویدیو برای شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو است. هنگام آپلود ویدیو در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام  یوتیوب  آپارات یا لینکدین  باید توجه ویژه ای به کپشن نویسی داشته باشید.

همچنین انتخاب فرمت‌های مناسب و بهینه‌سازی اندازه فایل برای بارگذاری سریع‌تر، نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری و رتبه ویدیو دارد. دسته‌بندی مناسب و ارائه ویدیو در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب نیز می‌تواند به افزایش دسترسی و مشاهده ویدیو کمک کند. یکی از مزایای اصلی سئوی ویدئو  قرارگیری در رتبه های بالای نتایج جستجوی ویدئوها در گوگل است  که می تواند منجر به جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدیدکنندگان شود. با توجه به این که ویدیوها یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا در اینترنت هستند  بهینه سازی صحیح ویدیوها می تواند باعث افزایش قابل توجه تعامل کاربران شود. علاوه بر این  نباید فراموش کرد که سئوی ویدئو فقط محدود به موتور جستجوی گوگل نیست. پلتفرم های نمایش ویدیو مانند یوتیوب  آپارات  و نماشا نیز اهمیت بالایی در رتبه بندی و نمایش ویدیوها دارند.

علاوه بر اینکه واکنش کاربران به ویدئوها برای یوتیوب مهم است، اگر کاربری بعد از تماشای ویدئویی تصمیم بگیرد که کانال شما را سابسکرایب یا دنبال کند، یعنی محتوا جذاب و مفید بوده است. پس تعداد سابسکرایب‌ها هم می‎تواند یکی از دلایل منطقی برای بهبود رتبه‌بندی ویدئوها باشد. از ابزارهای رایج سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا استفاده کنید و آن‌ها را در عنوان ویدئوها قرار دهید. یکی دیگر از راه‌های تحقیق کلمات کلیدی این است که شما از پیشنهادات باکس جستجو و عنوان‌های ویدئوهای پربازدید ایده بگیرید و آن‌ها را در لیست عنوان‌هایتان قرار دهید. عنوان ویدئو بهتر است کمتر از ۵ کلمه نباشد و کلمات کلیدی ابتدای عنوان قرار بگیرند. در پنل تریبون، برخی از رسانه‌ها این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده‌اند تا آن‌ها بتوانند یک فیلم کوتاه در رپورتاژ آگهی‌های خود قرار دهند.

از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به لایک کردن، اشتراک‌گذاری، کامنت گذاشتن، کلیک روی لینک‌ها و حتی دنبال کردن صفحات اشاره کرد. این تعاملات به‌طور غیرمستقیم نشان‌دهنده محبوبیت و ارزش محتوای شما در نظر کاربران هستند. موتورهای جستجو از این سیگنال‌ها به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کنند. چراکه این سیگنال‌ها بیان‌گر میزان اعتبار و تعامل یک برند یا وب‌سایت در فضای دیجیتال هستند. به عبارت دیگر، سوشال سیگنال پلی است میان تعامل کاربران و تقویت سئو که در تحلیل استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت‌هایی که محتوای چندرسانه‌ای مانند ویدیو دارند، امتیاز بهتری می‌دهند.

این تعاملات به بهبود رتبه بندی ویدیوها در پلتفرم های مختلف کمک می کند و باعث رشد پایگاه مخاطبان شما خواهد شد. قالب MP4 یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین فرمت های ویدیویی است که توسط اکثر مرورگرها و دستگاه ها پشتیبانی می شود. این فرمت به دلیل قابلیت فشرده سازی بالا و حفظ کیفیت مناسب در حجم کم  به یک استاندارد در میان قالب های ویدیویی تبدیل شده است. با توجه به اینکه کاربران وب معمولاً به دنبال ویدیوهایی با کیفیت بالا و حجم کم هستند  MP4 گزینه ای ایده آل برای بارگذاری ویدیو در وب است. علاوه بر این  MP4 به راحتی در مرورگرهای مختلف از جمله گوگل کروم  فایرفاکس  سافاری  و اینترنت اکسپلورر قابل پخش است و نیازی به نصب افزونه های اضافی ندارد. همین امر باعث شده تا MP4 به عنوان یک قالب پیش فرض در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار گیرد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/