سئو محلی (Local SEO) تکنیکهای جذب مشتریان محلی در ۳۰ روز!

سئو محلی چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟ تکفارس

ادغام سئوی محلی به سئوی موجود یا برنامه دیجیتال مارکتینگ کار دشواری نیست؛ همه این‌ها مقداری تنظیمات جزئی می‌خواهد. بهینه‌سازی برای جستجوی محلی به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد که از رقبای خود پیشی بگیرید، همچنین دیده شدن شما را در جستجوی آنلاین افزایش می‌دهد. اگر تجارت یا وب سایت شما محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش می‌دهد باید به سئو محلی نیز توجه داشته باشید. بیش از 60 درصد از تمام جستجوهای گوگل، روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و بهینه‌سازی موبایل برای سئو محلی بسیار مهم است. یک وب‌سایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش می‌دهد.

در عوض روی تولید محتوای با کیفیت و کاربردی متمرکز باشید که نیازهای مخاطبان محلی را برطرف کند. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی اشاره دارد که به جذب مشتریان محلی کمک می‌کند. بررسی های مثبت می تواند با بهبود رتبه بندی جستجوی شما و تشویق مشتریان بالقوه به انتخاب کسب و کار شما نسبت به رقبا، به طور قابل توجهی بر سئوی محلی شما تأثیر بگذارد. بر اساس تحقیقات Podium، ۹۳٪ از مصرف‌کنندگان قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می‌کنند. با تولید محتوای اصیل و مرتبط، کسب‌وکارها می‌توانند برند خود را به جامعه محلی معرفی کرده و از این طریق رتبه‌بندی خود را در جستجوهای محلی بهبود بخشند. محتوای محلی نه تنها باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود، بلکه به تقویت ارتباطات محلی و افزایش اعتماد مشتریان نیز کمک می‌کند.

با گسترش اینترنت و تلفن‌های هوشمند، بیش از نیمی از جستجوها در گوگل به دنبال کسب‌و‌کارهای محلی است. اگر شما هم صاحب یک بیزینس محلی هستید و می‌خواهید مشتریان بیشتری را از طریق اینترنت جذب کنید، باید با مفهوم سئو محلی یا local SEO آشنا شوید. سئو محلی به معنای بهینه‌سازی سایت و حضور آنلاین یک کسب‌و‌کار برای دیده شدن در نتایج جستجوهای محلی است. جست‌وجوهای محلی بخش جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی SEO هستند و مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهند. اگر کسب‌وکار شما برای بهینه‌سازی محلی بهینه نشده است، احتمالاً بسیاری از مشتریان بالقوه‌ای را که در منطقه شما هستند از دست خواهید داد.

مردم به طور معمول حدود 14 دقیقه از زمان خود را برای خواندن نظرها صرف کرده‌اند. فعالیت بیشتر شما در شبکه‌های اجتماعی خود و تبلیغ کسب‌وکارتان نشان‌دهنده این است که شما فعالیت مستمر و مداوم دارید و کاربران و مشتریان می‌توانند اعتماد بیشتری به شما بکنند. برای مثال اگر کاربران به دنبال “بهترین رستوران‌های اصفهان” هستند پس شما نیز باید براین‌اساس برای کاربران خود تولید محتوا انجام دهید. برای مثال اگر در اصفهان فعالیت می‌کنید حتماً شماره خط ثابت با کد ۰۳۱ را وارد کنید تا گوگل به کاربران اصفهانی، در نتایج کسب‌وکار شما را نشان دهد. آژانس ما با داشتن دپارتمان اختصاصی سئو و همکاری با بیش از ۳۰ متخصص سئو، هم مسیر رشد کسب‌وکارهای آنلاین شماست تا بیشتر و بیشتر دیده شوید. شما می‌توانید به‌منظور دریافت اعتبار بیشتر از سایر وب‌سایت‌های واقع شده در شهر خودتان یا وب‌سایت‌هایی که در درباره شهر شما می‌نویسند، درخواست کنید تا به وب‌سایت شما نیز لینک (Backlink) بدهند.

با این ابزار می‌توانید جایگاه خود را با رقبا مقایسه کنید و عملکرد سایت خود در Google 3-pack بررسی کنید. با استفاده از کدهای اسکیما، ربات‌های گوگل بهتر ساختار و محتوای سایت شما را درک می‌کنند و در نتایج متمایز از دیگر رقبا خواهید شد. برای نمایش اطلاعاتی مانند آدرس، شعب کسب‌وکار، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر محصولات و خدمات خود می‌توانید از اسکیما‌های Organization و LocalBusiness استفاده کنید. وقتی اطلاعات کسب‌وکار شما (NAP) مانند نام برند، حوزه فعالیت، آدرس و شماره تلفن در سایت‌های مختلف به‌خصوص بین سایت‌های محلی یافت شود، گوگل راحت‌تر می‌تواند آن را شناسایی کند. در واقع شما سعی می‌کنید با ثبت اطلاعات کسب‌وکار خود در سایت‌های دایرکتوری، نیازمندی‌ها و دسته‌بندی مشاغل، به سایت خود استناد کنید. محتوایی تولید کنید که نشان‌دهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد.

سئو محلی مهم است، چون مسافت و وقت مهم است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از خدمات و محصولات کسب و کارهایی استفاده کنند که در حوالی محل زندگی‌شان هستند. انتخاب کلمه کلیدی هدف مناسب برای هر صفحه یکی از مهم‌ترین چالش‌های سئو داخلی است. با مراجعه به مقاله راهنمای تحقیق کلمات کلیدی در سئو می‌توانید تا حد زیادی با این چالش روبرو شوید. در این حالت گوگل متوجه می‌شود که هدف جستجوی کاربر پیدا کردن سایت‌هایی است که در تهران فعالیت می‌کنند و گوگل هم با در اختیار دادن نتایج مربوط به تهران، سعی می‌کند تجربه خوبی از جستجو برای کاربران فراهم کند. بررسی‌ها نشان داده که امروزه نیمی از کسانی که یک جستجوی محلی را در گوشی تلفن همراه خود انجام می‌دهند، پس از یک روز به‌صورت فیزیکی به مکان‌های موردنظر مراجعه می‌کنند، این رقم برای کامپیوترها 34 درصد است.

اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که هم مخاطب و هم گوگل برای آن ارزش قائل باشند رتبه های اول تا دهم گوگل را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید. Will Guthrie از سایت Blue Laser Design باور دارد با وجود تمام منابعی که به استفاده از کلمه کلیدی در نام سایت تاکید می کنند. گوگل برای منحصر به فرد بودن اطلاعات ارزش بیشتری قائل است و نامی که معرف برند شما باشد تاثیر بهتری بر روی سئو خواهد داشت. Chris Rodgers از شرکت Colorado SEO Pros که خود مدیر و مالک این شرکت نیز هست باور دارد که برای صرفه جویی در زمان و هزینه باید سئو سایت را برون سپاری کرد. او بیان می کند که اجرای فاکتور های سئو مانند تولید محتوا برای سئو داخلی می تواند برای مشتریان بسیار گران تمام شود و می توان با برون سپاری آن از میزان هزینه های آن کاست.

علاوه بر تمامی مواردی که ذکر شد، سئو محلی می‌تواند باعث افزایش اعتبار و برندینگ سایت شما شود تا هرچه بیشتر و در شهر محل کار خود دیده شوید و مشتریان محلی را جذب کنید. نقل‌قول‌های محلی اشاره‌ای به نام، آدرس، و شماره تلفن (NAP) کسب‌وکار شما در پلت‌فرم‌های آنلاین مختلف – از جمله رسانه‌های اجتماعی، فهرست‌های راهنمای آنلاین، و سایت‌های بررسی است. یکنواختی در این فهرست‌ها حیاتی است، زیرا اختلافات می‌توانند هم مشتریان و هم موتورهای جستجو را گیج کنند. سئو محلی به دو صورت به ما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری را جذب وب‌سایت خود کنیم، اول از همه از طریق لینک آبی رنگ و دیگری از طریق بسته نقشه (map pack) که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد. حضور شما در این رویدادها به معرفی برندتان ختم می شود و احتمال دریافت بک لینک از سایر سایت های محلی را افزایش می دهد. بهترین نوع محتوا برای سئوی محلی، محتوای مرتبط با موضوع و مکان جغرافیایی است.

لینک‌سازی یکی از عناصر اصلی در سئو است و در SEO محلی هم اهمیت بالایی دارد. هر چه سایت‌های بیشتر و معتبرتری به شما لینک بدهند، از دید گوگل سیگنال مثبت دریافت می‌کنید و شانس صعود در نتایج جستجوی محلی افزایش می‌یابد. اما برای سئو محلی، بهتر است لینک‌ها از سایت‌های محلی مرتبط با کسب‌و‌کار شما باشند. صفحات مکان یعنی چه؟ این صفحات نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری فروشگاه، توضیحات منحصربه‌فرد مربوط به فروشگاه، اطلاعات پارکینگ / حمل‌ونقل، تبلیغات و نظر مشتریان قبلی را در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهند. در طراحی سایت مشاغل تک‌مکان، یک صفحه توصیفی برای بخش «درباره ما» به صورت محلی بسازید. بهتر است نقشه گوگل را در فوتر صفحه یا بخش تماس با ما وب‌سایت اضافه کنید که به توسعۀ کسب‌وکار محلی شما کمک خواهد کرد.

به زبان ساده، سئو محلی باعث می‌شود خدمات یا محصولات‌تان را در معرض دید مشتریان محله مورد نظرتان قرار بگیرد. از کاربران بخواهید که بازخوردهای خود را برای بیزینس شما ثبت کنند، اگر این بازخوردها مثبت باشد می‌تواند در جلب اعتماد کاربران و کلیک بر وبسایت شما و در نهایت جلب اعتماد گوگل موثر باشد. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. سلام دوست عزیزلینک ها باید نوفالو باشند ولی دقت کنید که گذاشتن نقشه در فوتر سایت به معنی لود این منابع در همه صفحات و تاثیر مستقیم بر سرعت آنها خواهد بود. پیشنهاد میکنیم تنها آدرس (متنی) و راه ارتباطی را در فوتر قرار داده و نمایش نقشه را به صفحه تماس با ما محدود کنید.

یکی از مواردی که موجب می‌شود افراد و مشتریان حضوری شما بیشتر شوند، استفاده از خدمات لوکال سئو است که باعث می‌شود سایت شما در نتایج سرچ محلی کاربران بیشتر و بیشتر نمایش داده شود. استفاده از کلمات کلیدی طولانی را در نظر بگیرید، که اغلب کمتر رقابتی هستند و احتمال بیشتری برای جذب ترافیک هدفمند دارند. به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن “کافی شاپ”، ممکن است “بهترین کافی شاپ ارگانیک در دنور” را انتخاب کنید. کلمات کلیدی دم بلند معمولاً هدف کاربر خاصی را نشان می دهند و شانس تبدیل را افزایش می دهند. بله، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب مشتریان محلی و افزایش آگاهی از برند کمک کند.

درواقع، بهینه‌سازی محلی سیگنال‌های رتبه‌بندی خاص خودش را دارد است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. هرچه بیشتر کاربران با آی‌پی‌ها و موقعیت مکانی‌های کسب‌وکار شما بیشتر برای شما نظر بگذارند، اعتبار سایت شما پیش گوگل بالاتر می‌رود و در نتیجه شما در لیست جست‌وجوهای کاربران بیشتر به نمایش درمی‌آیید. این کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی اصولاً توسط متخصص سئو محلی و متناسب با کسب‌وکار شما انتخاب می‌شوند. برای مثال اگر رستوران دارید از کلماتی مثل “بهترین رستوران ایتالیایی در (اسم شهر خودتان) ” یا “بهترین پیتزافروشی در اصفهان” می‌توانید استفاده کنید. از سوی دیگر سئو محلی یا لوکال سئو موجب می‌شود تا مشتریان حضوری کسب‌وکار شما نیز افزایش یابد. وقتی که یه چیزی رو گوگل می‌کنید، ربات گوگل سریعا ایندکس رو بررسی می‌کنه و لیستی از وب‌سایت‌هایی که پاسخ شما رو دارند ارائه می‌ده.

اگر آدرس ما در یکی از شهرهای اطراف مثل یزد باشد، این می‌تواند به عملکرد ما در نتایج محلی تهران آسیب برساند. بله کاملا درست است، ابزارهای جایگزینی برای Google My Business وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ثبت اطلاعات کسب‌وکارتان و بهینه‌سازی آن برای جستجوی محلی استفاده کنید. مانند mapmaker همچنین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی می‌توانید این مشکل را تا حدودی پوشش دهید. در نظر داشته باشید که با وجود چالش‌ها، سئو محلی در ایران هنوز هم می‌تواند برای کسب‌وکارها مفید باشد. با استفاده از راه‌حل‌های مناسب، می‌توانید سئوی محلی خود را بهبود بخشیده و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

اگر می‌خواهید ساختار پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، حتماً از شرکت‌های مطرح دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت پیام آوران پارسیان یا کارشناسان خبرۀ SEO مشورت بگیرید. در صورتی که هنوز نمی‌دانید سئو چیست، ما در سایت پیام آوران پارسیان یک مطلب دربارۀ صفر تا صد سئو نوشته‌ایم. این مورد موجب می‌شود تتا شما تسلط بیشتری روی محتواهای سایت خود داشته باشید و بتوانید موارد بیشتری را تغییر دهید. همونطور که توی تصویر می‌بینید، اولین نتایجی که در SERP مشاهده می‌شه، لوکیشن رستوران‌های نزدیک شما هستند. سایت‌های دیگر مثل کی کجاس، بلاگ اسنپ فود و سایت سی ایران هستند که در ایران نقش دایرکتوری را انجام می‌دهند. هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد لوکال سئو بدانید برای‌تان خواهیم گفت. اگر دیدید کسی راضی نشد نقد و بررسی خود را به اشتراک بگذارد، خودتان وارد عمل شوید و اولین نظر را ثبت کنید. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اطلاعاتی که گفتید به صورت خودکار در بخش شبکه دانش گوگل نمایش داده می‌شود، گوگل این نوع داده ها را از منابغ مختلف مانند ویکی پدیا و... شما می توانید در بین این افراد، صاحبان سایت هایی را بیابید که برای دریافت بک لینک بسیار مناسب می باشند.

ویدیوها نه تنها جذابیت بیشتری دارند بلکه می‌توانند اطلاعات را به شکل بهتری منتقل کنند. مشتریان قبل از خرید از کسب و کارهای جدید به بررسی نظرات و امتیازات دیگران تمایل دارند، بنابراین تقویت نظرات مثبت بسیار مهم است. سئو عمومی به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جذب ترافیک بیشتر از سرچ‌های جهانی اشاره دارد، در حالی که سئو محلی بیشتر بر روی جذب مشتریان محلی تمرکز دارد. در سئو عمومی، هدف جلب بازدیدکنندگان از سرتاسر دنیا است، اما سئو محلی به دنبال جذب مشتریان خاص یک منطقه مشخص است. حمایت مالی از یک وبینار یا رویداد، میزبانی یک رویداد اجتماعی و تبلیغ یک کسب‌وکار ‌محلی که دوست دارید در ایجاد روابط با افراد برجسته و تأثیرگذاران حرفۀ شما بسیار مؤثر هستند. نوشتن یک وبلاگ مهمان در سایت مشابه با صنعت شما به جذب مشتریان هدف کمک می‌کند.

ما برای شما از فهرست کلمات کلیدی در گوگل برای عبارت «آرایشگاه مردانه» مثالی می‌زنیم. گوگل فقط نتایج محلی را برای کلمات کلیدی که شامل یک شهر یا استان خاص هستند نشان نمی‌دهد. اگر گوگل احساس کند که جست‌وجوی شما به مجموعه‌ای از نتایج محلی نیاز دارد، آن نتایج را به شما نشان می‌دهد؛ حتی اگر در کلمه کلیدی شما محل و مکان مورد نظر نباشد. گوگل نیز از این مورد به نفع خود استفاده می‌کند و با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران اعتبار سئو خارجی و سئو محلی شما را افزایش می‌دهد. بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات متا می تواند دید جستجوی محلی را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی شما در برچسب عنوان ظاهر می شود – ترجیحاً در ابتدا.

سخن پایانیدر نهایت، سئو محلی یکی از ابزارهای قدرتمند برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در جستجوهای جغرافیایی به طور موثر دیده شوند. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارس‌پک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند.

برندهایی که برتری و تمایز بیشتری در دنیای آنلاین دارند، نزد الگوریتم گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردارند. می‌دانیم که موتورهای جستجو و خصوصا گوگل داده‌های مورد نیازشان را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کنند. مرتبط بودن، یکی از ملاک‌های کلیدی الگوریتم محلی و همچنین الگوریتم اصلی و ارگانیک گوگل است. به طور کلی از آنجا که گوگل می‌خواهد کارش را به درستی انجام دهد، پس طبیعتا نباید نتایج غیر مرتبط به کاربر نمایش دهد. در ابتدای سال ۲۰۲۴ گوگل با دارا بودن سهم بازار ۹۲ درصدی بین موتورهای جستجو محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. تخمین زده می‌شود که گوگل در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در سراسر جهان را پردازش کرده و نتایج را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید به بهترین نتایج برسید. به زبان ساده بگوییم، اگر سئو محلی را جدی نگیرید، بسیاری از مشتریان محلی‌تان را از دست خواهید داد. بنابراین هنگام انتخاب خدمات سئو برای وبسایت‌تان باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. خبر خوب این است که در Local Seo نیاز نیست با تمام سایت‌های دنیا رقابت کنید؛ همین که بتوانید در محله خود که از یک گروه کوچک تشکیل شده، رقابت کنید شانس شما برای موفقیت بالاست. ما در حافظ مارکتینگ به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد و تهران در طول ۱4 سال از فعالیت خود، توانستیم با +۱۰۰۰ پروژه همکاری داشته باشیم که نتیجه آن، رضایت +95 درصدی مشتریان ما است.

همچنین، سئو محلی باعث بهبود اعتبار برند در میان مشتریان می‌شود، زیرا اطلاعات به‌روز و دقیق باعث افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به کسب‌وکار شما خواهد شد. این عوامل در نهایت منجر به رشد فروش و تقویت جایگاه کسب‌وکار در بازار محلی می‌شود. حال که عبارات و کلمات مورد نیاز خود را دارید زمان انجام عملیات سئو آن پیج است، کلمات را دسته بندی کنید و برای هر عبارت صفحه مورد نیاز را بسازید. تعداد صفحاتی که نیاز به ساختن دارند مطابق با استراتژی شما انتخاب می‌شود و برای هر بیزینس متقاوت است، اما توجه داشته باشید که حتما و حتما از محتوای تازه برای هر صفحه استفاده کنید. استفاده از محتوای تکراری در صفحات با منظور لوکال سئو یک اشتباه رایج و دردسرساز است. سلام دوست عزیزحتما باید سایت و کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

اول اینکه، اطلاعات تماس و آدرس خود را به طور متوالی در وب‌سایت و صفحات اجتماعی خود به‌روز کنید. اولین قدم برای SEO محلی و دیده شدن در جستجوهای محلی، ثبت کسب‌و‌کار در Google My Business است. از طریق این سرویس رایگان، می‌توانید یک پروفایل کامل شامل نام، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر و دیگر اطلاعات مهم از کسب‌و‌کارتان را در اختیار گوگل قرار دهید. اگر کسب و کار شما چندین مکان را ارائه می دهد، ایجاد صفحات مکان اختصاصی مفید است. هر صفحه باید حاوی محتوای منحصر به فرد مرتبط با خدمات خاص ارائه شده در آن منطقه، همراه با کلمات کلیدی محلی و تصاویر جذاب باشد.

برای اینکه مفهوم لوکال‌پک را بهتر درک کنید، کافی است سرچ محلی کوچکی انجام دهید. دسته اول، لوکال‌پک همان نتایجی (سایت) هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی به کاربر نمایش داده می‌شوند. دسته دوم هم مربوط به دیگر سایت‌هایی است که با سئوی ارگانیک در آن موقعیت حضور دارند. تعداد سایت‌های بخش لوکال‌پک در گذشته، بیشتر از ۳ نتیجه بود و به ۷ یا ۱۰ عدد هم می‌رسید؛ اما گوگل با توجه به رفتار کاربران تصمیم گرفت که آن را روی عدد ۳ نگه دارد. اطلاعات مهم شامل نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است.

همچنین با ارائه راهکارهای سئو پیشرفته، به بهبود دید وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ترافیک و فروش شما به‌طرز چشم‌گیری افزایش یابد. خدمات پشتیبانی شبکه و راه‌حل‌های پسیو و اکتیو هینزا، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد زیرساخت‌های دیجیتال خود را به‌طور مؤثری مدیریت کنند و از قابلیت‌های بهینه‌سازی بهره‌مند شوند. همچنین، با راهکارهای مقیاس‌پذیر و امن در زمینه راه‌اندازی و مدیریت سرورها، هینزا به شما اطمینان می‌دهد که کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال به‌خوبی درخشان خواهد بود. با رویکردی جامع و حرفه‌ای، هینزا شریک شما در سفر به سوی رشد و موفقیت است. افرادی که در منطقه هدف قرار دارند، می‌دانند که بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی هستند.

در واقع با این شاخص می‌توان فهمید که به چه میزان در دایرکتوری‌ها به نام، آدرس و شماره تلفن یک کسب‌وکار اشاره شده است. وایت اسپارک هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد و به‌خوبی می‌توانند رتبه‌بندی محلی کسب‌وکار شما را مدیریت کند. NAP مخفف ۳ کلمه NAME، ADDRESS، PHONE NUMBER یا همان نام، آدرس و تلفن شماست که به اختصار آن را NAP می‌نامند. NAP که شامل مهم‌ترین شاخصه‌ کسب‌وکار شماست، یکی از سیگنال‌های کلیدی رتبه‌بندی سئو محلی است. علاوه بر این، SEMrush و Moz نیز ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل و بهینه‌سازی سئو محلی به شمار می‌روند.

این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌فهم‌تر می‌کند. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی برای لینک‌سازی باشد. 86 درصد از مردم برای یافتن مکان کسب‌وکار نقشه‌ گوگل را بررسی می‌کنند. مشتریانی که از طریق جستجوی محلی شما را پیدا می‌کنند، معمولا آماده‌ی خرید هستند. در حالی که رقابت در سطح ملی یا جهانی می‌تواند شدید باشد، سئو محلی به شما امکان می‌دهد تا با رقبای محلی رقابت کنید.

در روزهای اول احتمالاً به دلیل ناآشنایی با منطقۀ جدید در گوگل به دنبال مکان‌های مهم از جمله آرایشگاه، رستوران، کافی‌شاپ و ... وقتی شما سرچ کنید «آرایشگاه زنانه در شهرآرا تهران» موتورهای جست‌وجو لیستی از آرایشگاه‌هایی را که در گوگل برای این منطقه ثبت شده‌اند نشان می‌دهد. بیایید از ابتدا شروع کنیم؛ سئو محلی چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای کمک به شما در بهینه‌سازی کسب‌وکارتان برای سئوی محلی راهنمای جامعی نوشته‌ایم که نکات مهم و ابزارهای سئوی محلی را پوشش می‌دهد. در این راهنما می‌آموزید که چگونه کسب‌وکار خود را در لوکال سئو رتبه‌بندی کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید. سئو عمومی بر رتبه‌بندی وب‌سایت در سطح ملی یا جهانی تمرکز دارد، در حالی که سئو محلی بیشتر بر حضور شما در نتایج جستجوی کاربران منطقه‌ای تاکید می‌کند.

اگر شما یک شرکت‌کننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سروصدای اطراف شما به شکل لینک‌های ورودی، رشد رسانه‌های اجتماعی و پوشش رسانه‌ای افزایش می‌یابد. اهمیت سئو محلی به دلیل تغییر رفتار مصرف‌کنندگان در جستجوی خدمات و محصولات است. بسیاری از افراد به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که در نزدیکی خودشان باشد و به همین دلیل، سئو محلی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، استفاده از سئوی محلی می تواند ارتباطات عاطفی با مشتریان بالقوه ایجاد کند که ارزش حمایت از جامعه خود را درک می کنند. هنگامی که مصرف کنندگان شاهد رونق کسب و کار محلی خود هستند، حس غرور و تعلق را القا می کند.

با شناخت کافی از تکنیک های لوکال سئو و پیاده سازی یک استراتژی هدفمند، می توانید رتبه سایت خود را در جستجوهای محلی بهبود دهید و فروش بیشتر خدمات و محصولات تان را تجربه کنید. قطعا در این مسیر دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصان سئو مسیر موفقیت شما را کوتاه تر می کند. شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید. هر کدام از صفحات سایت باید دارای متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات مستقل با کلمه کلیدی مربوط به همان صفحه باشند. شما می توانید برای بهینه سازی بیشتر محتوای صفحات از لینک های داخلی نیز کمک بگیرید و با کلمات کلیدی به صفحات مرتبط لینک بدهید. Andrew Hagni  از  Byers Creativeباور دارد که سئو یک سایت برای موتورهای جستجو از ایجاد محتوا و سئو داخلی شروع می شوند.

اگر در کشوری فعالیت می‌کنید که در لیست تحریم‌های گوگل نیست یا می‌توانید با آی‌پی‌ غیرایران اقدام کنید، پس حتماً کسب‌وکار خود را به روش Google My Business در گوگل ثبت کنید. برای اضافه کردن نام خود به لیست لوکال‌پک نیاز است تا ثبت‌نام را طبق مراحل زیر طی کنید. قبل از اینکه کسب‌وکار خود را وارد دنیای وب کنید هم مجبور به رقابت با دیگر کسب‌وکارهای منطقه خود هستید و دوست دارید تمام اهالی محل فقط مشتری شما باشند. این رقابت و جذب مشتری در فضای آنلاین بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و به ۱ یا ۲ رقیب محدود نمی‌شود. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.

در این دفترچه شما خریداران محصول نهایی، فروشندگان و تولید کنندگان کالای اولیه، لیست همکارانی که با شما تعامل تجاری دارند، روزنامه ها و مجلات محلی که تبلیغات شما را منتشر کرده اند  را مشاهده می کند. او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد. نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، به کیفیت آن نیز توجه کنید. به طور خلاصه، هر کسب‌وکاری با موقعیت فیزیکی که به جامعه محلی خدمت می‌کند، می‌تواند از سئو محلی استفاده کند و از مزایای آن بهره‌مند شود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/