فیلم سینمایی باهوبالی 2022-08-16

هر آنچه باید درباره فیلم‌های «باهوبالی» بدانید؛ شاهکاری دیگر از کارگردان «آرآرآر» دیجی‌کالا مگ

در شهر ماهیسماتی سانگا کودکی بی سرپرست را برزرگ میکند و او را سیویدو نام میگذارند و او تبدیل به مردی قوی می شود.موجودات خطرناکی به ماهیسماتی حمله میکنند در حال نابودی انسانها هستند. علاوه بر این، می‌توان شباهت‌های بسیاری میان فیلم‌های باهوبالی و اسطوره‌های هندی پیدا کرد که یکی از مهم‌ترین دلایل تبدیل این فیلم به حماسه‌ای فراموش ناشدنی است که مخاطبان جهانی را با فرهنگ هند آشناتر می‌کند. برای نمونه، می‌توان به شباهت‌های ارتباط آمارندرا و بالالادیوا و ارتباط راما و راوانا در اسطوره‌ی رامایانا اشاره کرد. فریب سیواگامی توسط بالالادیوا شبیه همانی است که در اسطوره‌ی رامایانا، سیتا همسر راما توسط راوانا دزدیده می‌شود.

فیلم هندی Baahubali The Beginning 2015 آغاز باهوبالی با دوبله فارسی

ساتیاراج در قسمت اول فیلم‌های باهوبالی در قالب شخصیت کاتاپا ظاهر شده است. او یک برده‌ی جنگجوی وفادار است که به سیواگامی و پسرانش خدمت می‌کند و همچنین داستان فیلم از زبان او روایت می‌شود. نمی‌توان به شاهکارهای حماسی راجامولی اشاره کرد و از صحنه‌های اکشن آن حرف نزد. سکانس‌های اکشن فیلم‌های باهوبالی با دقت طراحی و اجرا شده‌اند و بدلکاری‌های آن خلاقیت و خطر را به‌نحو احسن باهم ترکیب می‌کند.

مشخص است که قرمز نمادی از خشم و هوس است؛ ویژگی‌هایی که در شخصیت بالالادیوا به طرز آشکاری دیده می‌شوند. از این رو در طراحی لباس و رنگ و لعاب و زینت سلطنت او این رنگ را به وفور خواهید یافت. در مقابل، رنگ آبی را داریم که با ایده‌هایی چون خلوص، آرامش، پاکی و درستی پیوند خورده است.

همچنین شخصیت سیواگامی جنبه‌هایی از الهه‌ی دورگا را تداعی می‌کند؛ الهه‌ی جنگجوی قدرتمندی که با مفاهیمی چون محافظت و خشم پاک پیوند می‌خورد. در مقابل، انتخاب سیواگامی نشان دهنده‌ی قدرت بی‌ملاحظه و بی‌حدوحصر و پیامدهای آن است. او در تصمیم‌گیری‌های خود به جای منطق، به خشم رجوع می‌کند و از روی حس انتقام دستور می‌دهد. فیلم Baahubali 2015 در مجموع اکران خود در بیش از 2500 سینما در سراسر دنیا توانست فروش 128 میلیون دلاری را از اکران خود به دست آورد.

ماهندرا را اغلب با رنگ آبی بر صفحه می‌بینید که از مبارزه‌ی او برای رسیدن به عدالت خبر می‌دهند. سفید نیز که نمادی از نجابت و پاکی است، برای سیواگامی به کار برده شده که در آغاز ماهیت پاک او را نشان می‌دهد که در ادامه‌ی داستان به خاطر انتخاب‌های اشتباه او آلوده می‌شود. فیلم‌های باهوبالی از ترکیبی از جلوه‌های ویژه‌ی مکانیکی و کامپیوتری استفاده می‌کنند که منجر به خلق سکانس‌های جنگی و مناظر شگفت‌انگیزی شده است که مانند آن را فقط در «آرآرآر» خود اس. استودیوهایی مثل «پراساد» (Prasad)، «ماکوتا» (Makuta) و «آناپورنا» (Annapurna Studios) همه بسیج شدند تا جلوه‌های ویژه‌ی گرافیکی تحویل دهند که می‌توان ادعا کرد دیگر VFX فیلم‌های باهوبالی با بهترین آثار هالیوودی رقابت می‌کند.

تجهیزات ورزشی پرابهاس خودش به تنهایی ۱۸۰ هزار دلار برای بودجه‌ی فیلم‌ها آب خورد. سال‌ها بعد از این اتفاقات می‌گذرد و ماهندرای از همه جا بی‌خبر که هیچ ایده‌ای از گذشته‌ی خود ندارد، با آوانتیکا، شاهدختی جنگجو آشنا می‌شود و در این زمان از طریق کاتاپا به هویت واقعی خود نیز پی می‌برد. ماهندرا تصمیم می‌گیرد انتقام مرگ پدرش آمارندرا را بگیرد و تاج و تخت را به صاحبان واقعی آن بازگرداند. او با حمایت‌جویی از مردم ماهیشماتی ارتشی می‌سازد تا به مصاف بالالادیوا برود. در همین زمان که قهرمان داستان ما مراحل آموزش و تمرین را پشت سر می‌گذرد، شیوودو عاشق آوانتیکا، شاهزاده‌ی جنگجوی بااراده‌ای از یک پادشاهی دیگر می‌شود. این عشق ممنوعه مسیر زندگی مرد جوان را سخت‌تر از پیش می‌کند؛ چرا که آوانتیکا خود را درگیر یک سری مناسبات سیاسی و خانوادگی می‌یابد که مانع از رسیدن او و معشوقش به یکدیگر می‌شوند.

او سیواگامی را از طریق دروغ‌هایی که به هم می‌بافد به سمت و سویی سوق می‌دهد که او متقاعد می‌شود آمارندرا در پشت صحنه در واقع ایده‌ی سرنگونی ملکه را می‌پروراند. داستان فیلم در دوران هند باستان رخ می‌دهد و در مورد یک شاهزاده است که توسط مردم قبیله‌ای بزرگ شده و در نهایت با شناخت وارثی کهن و پدرش، به مأموریتی برای سرنگونی حاکم فعلی می‌رود. شش ماه طول کشید تا فیلمبرداری پرزحمت‌ترین و پرهزینه‌ترین صحنه‌ی فیلم اول، که همان صحنه‌ی جنگ شیوودو و بالالادیوا است، تمام شود. در این صحنه، که در حیدرآباد فیلمبرداری شده، حداقل ۲۰۰۰ نفر حضور دارند و از ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب و چندین فیل استفاده شده است. در فرایند ساخت جلوه‌های ویژه، که تا شش ماه پس از فیلمبرداری به طول انجامید، ۶۰۰ نفر روی پروژه کار کردند. صحنه‌ی ابتدایی فیلم اول که در آن شیوودو از آبشار بالا می‌رود در لوکیشن آبشار آتیراپالی در کرالا در هند فیلمبرداری شده است.

هر آنچه باید درباره فیلم‌های «باهوبالی» بدانید؛ شاهکاری دیگر از کارگردان «آرآرآر»

فیلم‌های باهوبالی بر یکی از مهم‌ترین ایده‌های هندوئیسم یعنی کارما دست می‌گذارد و از مفهوم دور زمان برای روایت خود استفاده می‌کند. از طرفی، فداکاری آمارندرا راه را برای ظهور ماهندرا هموار می‌سازد و چرخه‌ی بی‌پایان تلاش برای تحقق عدالت را نشان می‌دهد. کاتاپا نیز با وجود کشتن پادشاه، وفاداری خود به آمارندرا را ثابت می‌کند و رستگاری خود را در میراث او و به تخت نشستن ماهندرا می‌یابد.

فیلم ویجی 69 ساله با دوبله فارسی

نوزادی که نقش ماهندرای تازه متولدشده را بازی می‌کند در واقع یک دختر است. کارگردان راجامولی کار کردن با نوزاد دختر را آسان‌تر می‌دانست و از این رو از نوزاد دختر برای نشان دادن ماهندرا استفاده کرد. البته صحنه‌ها به گونه‌ای کارگردانی شده که تماشاگران هرگز نمی‌توانند این موضوع را تشخیص دهند. در این زمان بالالادیوا که غرق حسادت و جاه‌طلبی شده به طور مخفیانه نقشه‌هایی می‌ریزد تا تاج و تخت را به نفع خودش غصب کند.

سرویس اشتراک ویدیو فیلو

داستان فیلمدر فیلم آغاز باهوبالی در شهر ماهیسماتی سانگا کودکی بی سرپرست را برزرگ میکند و او را سیویدو نام میگذارند و او تبدیل به مردی قوی می شود.موجودات خطرناکی به ماهیسماتی حمله میکنند در حال نابودی انسانها هستند. سیویدو همراه پسر شاه ماهیسماتی به جنگ آنها می روند و تقریبا آنها را شکست میدهند و شاه قول دادن پادشاهی را به سیویدو می دهد ولی بعد از جنگ بین دو مرد جوان برای شاه شدن درگیری شکل میگیرد.... در همین فیلم‌های باهوبالی، شیرها با خانواده‌ی سلطنتی و مفهوم شجاعت پیوند می‌خورند و اغلب نشانگر حضور آمارندرا و ماهندرا هستند.

با این صحنه‌ها راجامولی از خود طبیعت به عنوان نمادی قدرتمند برای روایت داستان بهره می‌گیرد. آبشارها به عنوان دروازه‌هایی برای بیداری معنوی عمل می‌کنند، حال آنکه کوه‌های بایر و مناظر متروک اطراف قلعه‌های کالاکیای بالالادیوا نشان دهنده‌ی پوچی درونی و عطش او برای قدرت هستند. تضاد بین رودخانه‌های پرآب و بیابان‌های خشک مبارزه‌ی بین عدالت و استبداد را برجسته می‌کنند. نباید فراموش کرد که فیلم‌های باهوبالی دستاوردهای مهمی در خود هند داشتند. موفقیت این فیلم‌ها صنعت فیلم‌سازی زبان تلوگو را احیا کرد و جرقه‌ای بود برای ساخت فیلم‌های حماسی و تاریخی پرهزینه که در سینمای هند کمتر کسی سراغش می‌رفت.

آمارندرا برای محافظت از دواسنا و پسر تازه متولد شده‌ی آن‌ها، یعنی ماهندرا، حاضر می‌شود خود را قربانی کند. عذاب وجدان کاتاپا را رها نمی‌کند؛ پس او شجاعانه از سمت نیروهای ماهندرا پا به میدان می‌گذارد و از پسر آمارندرا محافظت می‌کند تا بلکه این کار او دستانش را از گناهانش شسته و او را به رستگاری برساند. ماهندرا با استفاده از آموزه‌ها و قدرت‌های پدرش که در خون او جاری است و از درون او می‌جوشد، در نبردی تن به تن سراغ بالالادیوا می‌رود و در یک مبارزه‌ی نفس‌گیر بالاخره بر دشمن خونی خود غلبه می‌کند. می‌توان گفت که توجه به جزئیات یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این دو فیلم است. او چراغ امیدی است که مردم ماهیشماتی چشم به او دوخته‌اند تا به عنوان پادشاه برحق بر تخت بنشیند و سرزمین آن‌ها را از ظلم و ستم برهاند.

وضعیت تعطیلی مدارس خراسان شمالی فردا چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ خبر فوری تعطیلی مدارس بجنورد فردا هشتم اسفند ۱۴۰۳

بودجه‌ی هر دو فیلم باهوبالی روی هم چیزی در حدود ۴۰۰ کرور روپیه، تقریبا معادل ۵۰ میلیون دلار بودند که در مقایسه با فیلم‌های در همین مقیاس در امریکا بسیار ناچیز است. البته بودجه‌ی باهوبالی از آنچه پیش بینی شده بود ۴۰ درصد گران‌تر درآمد و ۸۵ درصد آن برای پیش‌ساخت و تولید استفاده شده و بقیه‌ی بودجه برای حقوق کارکنان رفت. فرایند پیش‌تولید فیلم اول باهوبالی به تنهایی یک سال زمان برد که در آن زمان در میان فیلم‌های هندی بی‌سابقه بود. نثار نقش بیجالادوا را بازی می‌کند که شوهر سیواگامی و پدر بالالادیوا است. او به صورت مردی حیله‌گر و بی‌رحم معرفی می‌شود که علیه آمارندرا باهوبالی و خانواده‌اش دسیسه‌چینی می‌کند.

دسته‌بندی‌ها

جنگ قدرت بین آمارندرا و بالالادیوا می‌تواند بازتابی از رقابت بین پاندوان و کوروان در حماسه‌ی مهابهاراتا باشد. سوگند کاتاپا به سیواگامی و گناه او را نیز می‌توان به عنوان نمادی از سوگند بهیشم به دهرتراشت و درگیری‌های ذهنی او در نظر گرفت. فیلم‌های باهوبالی تمام آن چیزی هستند که از یک حماسه‌ی عالی توقع دارید که آن‌ها را در میان پرهزینه‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند قرار می‌دهند.

در مقابل، ببرها اغلب به عنوان نماد بی‌رحمی و خشونت به کار برده می‌شوند که در اینجا با قسوت و ستمگری بالالادیوا پیوند می‌خورند. حتی قبیله‌ی کالاکیا که به عنوان قبیله‌ی دشمن در این فیلم‌ها به تصویر کشیده شده‌اند با مارها ارتباط پیدا می‌کنند؛ راجامولی از این طریق می‌خواسته بر ماهیت فریبنده و خطرناک این قبیله دست بگذارد. داستان فیلم «آغاز باهوبالی» از طریق فلش‌بک‌هایی که کاتپا، جنگجوی وفادار آمارندرا و پدرخوانده‌ی شیوودو روایت می‌کند جلو می‌رود. در این صحنه‌ها جنگی حماسی نشان داده می‌شود که به نام نبرد «کالاکیا» زبانزد همگان است. این همان جنگی است که در آن باهوبالی بزرگ، قهرمانانه از پادشاهی ماهیشماتی دفاع کرد، اما به خاطر فریب‌کاری‌ها و دروغ‌های ملکه سیواگامی به دام مرگ کشیده شد و برادرش بالالادیوا کار را تمام کرد. فیلم‌های باهوبالی داستان شیوودو، یک جوان قبیله‌ای را دنبال می‌کند که در مورد میراث سلطنتی خود و شجاعت پدرش در جنگ باخبر می‌شود.

حد و اندازه‌ی CGI این دو فیلم، از شهر عظیم ماهیشماتی گرفته تا صحنه‌های مبارزه و تصاویر آبشارها، همه استانداردهای تازه‌ای برای استودیوهای جلوه‌های ویژه در سینمای هند تعریف کردند. در هر دو فیلم‌های باهوبالی آبشارها نماد فضاهایی مقدس و دروازه‌های ورود به دنیایی دیگر هستند که تولد دوباره و دگرگونی را نشان می‌دهند. شیوودو هویت و سرنوشت واقعی خود را در پشت یک آبشار کشف می‌کند و همین آبشار به مکانی برای تمرین و آماده سازی برای مبارزه در برابر بالالادیوا تبدیل می‌شود.

فیلم‌های باهوبالی نه تنها استعداد فیلمسازان هندی را به نمایش گذاشت، بلکه سینمای هند را که مدت‌ها در سایه‌ی فیلم‌های هالیوودی قرار گرفته بود به صحنه‌ی جهانی سوق داد و چشم‌ها را به سمت خود برگرداند. راجامولی با این فیلم‌ها استانداردهای جدیدی برای داستان سرایی بصری تعریف کرد که تنها خودش توانست پنج سال بعد با فیلم «آرآرآر» از آن گذر کند. برای قبیله‌ی کالاکیا در این فیلم یک زبان کاملا جدید (به نام «کیلیکی») ساخته شد که دارای ۷۴۸ کلمه و ۴۰ دستور زبان است که آن را به اولین زبان ساختگی تبدیل می‌کند که برای یک فیلم هندی ساخته شده است. این زبان شباهت زیادی به زبان ساختگی دوثراکی در «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) دارد.

وضعیت تعطیلی مدارس چهارمحال و بختیاری فردا چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ خبر فوری تعطیلی مدارس شهرکرد فردا هشتم اسفند ۱۴۰۳

رامیا کریشنان نقش سیواگامی دوی را بازی می‌کند که ملکه‌ی مادر پادشاهی ماهیشماتی و مادرخوانده‌ی آمارندرا باهوبالی و بالالادیوا است. او توانسته این ملکه را در قالب یک حاکم قدرتمند و عادل به تصویر بکشد که هر دو پسرش را به یک اندازه دوست دارد. شکی در آن نیست که یکی از بهترین راه‌های داستان‌گویی از طریق تصویر، استفاده‌ی درست از رنگ‌هاست. از این رو اگر به رنگ‌هایی که با شخصیت‌های داستان باهوبالی پیوند می‌خورند دقت کنید خواهید دید که چگونه هر کاراکتر با رنگ به‌خصوصی نشان داده می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار فردا سه شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۳ / قیمت دلار به اوج بر می گردد؟

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن «فیلم‌نت» متعلق به شرکت «پارس فیلم‌نت» است. برای مسائل کپی رایت دسترسی دانلود از خارج ایران بسته میباشد لذا اگر از ابزار های تغییر IP استفاده میکنید آنرا خاموش کرده و با IP ایران وارد سایت شوید. کافیه کمی توی سرویس اشتراک ویدیو فیلو بچرخی تا بتونی جدید ترین ویدیوهای رایگان آموزشی، خبری، عاشقانه، طنز، مذهبی، ورزشی، آشپزی، سلامتی، موزیک ویدیو و... درضمن فیلو بهت این امکان رو میده که با آپلود ویدیو، درآمد آنلاین خیلی خوب داشته باشی.

از فیلم‌های دراماتیک و عاشقانه تا کمدی‌های پرانرژی و اکشن‌های ... در مقابل رانا داگوباتی را داریم که در نقش آنتاگونیست اصلی داستان، یعنی بالالادیوا تهدید‌آمیز و بی‌رحم ظاهر شده و در عین حال، به اندازه‌ی نقش اصلی می‌درخشد. رانا از نظر فیزیک و بدلکاری پابه‌پای پرابهاس می‌آید و در اجرای خود چیزی کم نمی‌گذارد. برای دانلود این ویدیو، اپلیکیشن فیلو را از مارکت ها یا بصورت مستقیم نصب کنید. همچنین علاوه بر موفقیت های باهوبالی در سینما، در جشنواره های مختلفی حضور یافت و توانست جوایز متعددی همچون نامزدی دریافت پنج جایزه ساترن و کسب پنج جایزه در جشنواره سینمایی آناندا ویکاتان اشاره کرد. بله فیلم و سریال درخواستی خود را از پنل کاربری درخواست دهید تا قرار گیرد.

استفاده از شعارها، پرچم‌ها و نمادها خبر از قدرت وحدت و آرمان‌های مشترک مردم ماهیشماتی می‌دهد که می‌توان آن را نمادی از قدرت جمع بر فرد و توانایی اتحاد و الهام‌بخشی تلقی کرد. فیلم‌های «باهوبالی» دو قسمت و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی اکران شدند که در اینجا درباره آنها خواهیم خواند. پرابهاس، بازیگر نقش اول فیلم‌های باهوبالی، شش سال از زندگی خود را وقف این پروژه کرد. او تمرینات بدنسازی شدیدی انجام داد و در این سال‌ها اسب سواری و مبارزه با شمشیر را یاد گرفت. در آخر، پرابهاس به‌خاطر بازی در این فیلم‌ها ازدواجش را به تأخیر انداخت و برای نقش ماهندرا چیزی نزدیک به ۲۵ کیلو عضله آورد که حاصل ماه‌ها تمرین سخت و روزی ۴۰ سفیده تخم مرغ بود!

تریشولا هم یکی از ارکان نمادهای هندوئیسم است که با ایزد شیوا ارتباط دارد. تریشولا در سانسکریت از کلمه‌ی «شولا» می‌آید که همان عدد سه است، این سه به نیزه‌ی سه‌شاخه‌ای اشاره دارد که آن را در دست نمادهایی که از شیوا وجود دارد پیدا خواهید کرد. اگر در صحنه‌های فیلم‌های باهوبالی دقیق شوید می‌توانید علاوه بر مجسمه‌های خود شیوا، این نماد را در دست برخی از شخصیت‌ها و همچنین در جزئیات معماری فیلم ببینید. رامیا کریشنان، ساتیاراج و نثار بازیگران نقش‌های مکمل فیلم هستند.

{

مهم‌ترین شخصیت‌ها در فیلم‌های باهوبالی

|}

با این حال، راجامولی از شدت جریان آب این آبشار راضی نبود، بنابراین از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری برای تشدید جریان و عظمت آن استفاده شده است. در صورتی که اپلیکیشن فیلو را نصب کرده اید؛ برای تماشا یا دانلود این ویدیو وارد اپلیکیشن شده، از منو گزینه اسکن را انتخاب کرده و کد زیر را اسکن کنید. هندوستان، با صنعت سینمایی پویا و پرفراز و نشیبش، همواره جایگاه ویژه‌ای در سینماهای جهان داشته است.

هر صحنه‌ی مبارزه در این دو فیلم منحصربه‌فرد و به‌یاماندنی هستند که مهارت‌های بدلکاران و توانایی‌های کارگردانان اکشن آن را به نمایش می‌گذارند. استودیوهای جلوه‌های ویژه موفق شده‌اند به نحوی صحنه‌های بدلکاری واقعی و انفجارها و حرکت‌های فوق بشری را با هم ترکیب کنند که صحنه‌های اکشن در عین حال که واقعی به نظر می‌رسند، چندلایه و سورئال نیز جلوه کنند؛ مثل رویایی که ریشه در واقعیت دارد. پرابهاس در فیلم‌های باهوبالی همزمان نقش شیوودو و آمارندرا باهوبالی را بازی می‌کند که از تطبیق‌پذیری او به عنوان یک بازیگر خبر می‌دهد که می‌تواند به راحتی با استفاده از زبان بدن و دگرگونی‌های فیزیکی دو شخصیت متفاوت را به تصویر بکشد.

آنوشکا شتی و تمنا بازیگران زن فیلم‌های باهوبالی هستند که شخصیت‌هایی قوی و مستقل را به صحنه می‌آورند. آنوشکا شتی در نقش دواسنا، ملکه‌ای نترس و باوقار ایفای نقش می‌کند که به خاطر عشقش متحمل رنج‌های بسیاری می‌شود. آوانتیکا جنگجویی شورشی است که عاشق شیوودو می‌شود که اجرای تمنا باتیا روحی جذاب و باظرافت به این شخصیت داده است. کاتاپا در میان زمین و هوا سرگردان می‌ماند که چه باید بکند؛ از یک طرف او قسم خورده که تا پای جان به پادشاهی سیواگامی خدمت کند، و از سویی دیگر کاملا به آمارندرا وفادار است. در نهایت کاتاپا تصمیم می‌گیرد به وظیفه‌ی خود به عنوان محافظ قسم‌خورده‌ی ملکه عمل کند.

فیلم «باهوبالی ۱» یا «آغاز باهوبالی» در سال ۲۰۱۵ میلادی و دومین فیلم این دوگانه در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شدند. شاید جالب باشد بدانید که اسم «باهوبالی» در سانسکریت به معنی کسی است که بازوهای قوی دارد. همچنین نام یکی از تیرتانکاراهای (مبلغین مذهبی) کیش جین است که به خاطر انکار نفس و مراقبه مورد احترام پیروان این کیش قرار دارد.

این فیلم‌ها پر از صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، طراحی صحنه و لباس خیره‌کننده، موسیقی پس‌زمینه‌ی فراموش‌ناشدنی و اجراهای چشمگیر هستند که لحظه‌هایی از درام، عاشقانه‌ها، هیجان و بسیاری احساسات ضدونقیض را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. برای مثال راجامولی در فیلم‌های باهوبالی جنگی تمام‌عیار به تصویر می‌کشد که نظیر آن را پیش از این در فیلم‌های هندی ندیده بودیم. این دو فیلم به خاطر ارزش تولیدی بالای خود مشهور شده‌اند که توانست مرزهای سینمای هند را جابه‌جا کند و دستاوردهای بصری آن‌ها حتی در عرصه‌ی بین‌المللی نیز شناخته شد. به جرئت می‌توان گفت که اگر فیلم‌های باهوبالی نبود، سینمای هند با آنچه که امروزه آن را با فیلم‌های اکشن پرزرق و برق‌اش می‌شناسیم، تفاوت بسیاری می‌کرد. گارودا پرنده‌ای افسانه‌ای و عظیم الجثه است که در اساطیر هندو و بودایی برای ایزد ویشنو به کار برده می‌شود؛ سمبل این پرنده بر نشان سلطنتی ماهیشماتی ظاهر می‌شود.

{

وضعیت تعطیلی مدارس خراسان جنوبی فردا چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ خبر فوری تعطیلی مدارس بیرجند فردا هشتم اسفند ۱۴۰۳

|}

به جز ارزش هنری اثر، این فیلم توانست جوایز متعددی در هند و دیگر کشورها به دست بیاورد. اما نکته‌ی مهم اینجاست؛ تحقق «آرآرآر» ریشه در دو شاهکار دیگر دارد که اگر آن‌ها ساخته نمی‌شدند، به احتمال زیاد امروزه کسی دیگر از راجامولی حرف نمی‌زد. این‌ها همان فیلم‌های «باهوبالی» هستند که در دو قسمت و به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی اکران شدند. این فیلم‌ها با موفقیت‌های بی‌سابقه‌ی خود در سینمای هند رکوردهای بسیاری شکستند و در زمان خود پرفروش‌ترین فیلم‌های تمام ادوار هند بودند؛ پیش از آنکه خود راجامولی با «آرآرآر» دوباره رکوردهای فروش در سنیمای هند را بشکند. امروزه «باهوبالی» خود به جایگاهی افسانه‌ای رسیده و این دو فیلم به عنوان دو فیلم کلاسیک تمام ادوار در سینمای هند مورد تقدیر و تحسین همگان قرار دارند.

فیلم‌های باهوبالی اولین فیلم هندی هستند که یک موزه‌ی مخصوص به خودشان در حیدرآباد دارند که در آن تمام تسلیحات، زره‌ها و لباس‌های بازیگران قرار داده شده است. نام دواسنا می‌تواند به دوا رایای دوم پادشاه امپراتوری ویجایاناگارا اشاره داشته باشد. همچنین نام بالالادیوا ذهن را به سمت بالالادیوا پادشاه امپراتوری هویسالا سوق می‌دهد که علیه پینداریس جنگید. فیلمبرداری و قاب‌بندی این فیلم‌ها چشم‌نواز است و عظمت مناظر، صمیمیت صحنه‌های احساسی و حدت و شدت سکانس‌های اکشن، همه را به خوبی به بیننده منتقل می‌کند. کیراوانی گذشت که با آهنگ‌های ارکسترال قدرتمند و ملودی‌های پرطنین و احساسی خود بهترین مکمل جلوه‌های بصری فیلم‌های باهوبالی است.

در فیلم‌های باهوبالی قسمت اول می‌بینیم که شیوودو در انتهای یک آبشار پرخروش، که خودش مطمئن است راهی است که به بهشت می‌رسد، گذرگاهی مخفی می‌یابد که توسط مجسمه‌ای غول پیکر محافظت می‌شود. داستان فیلم‌های باهوبالی روایتی حماسی تعریف می‌کند که در قلمروی یک پادشاهی افسانه‌ای اتفاق می‌افتد. این دو فیلم ماجرای سفر شیوودو را دنبال می‌کنند که پس از آنکه می‌فهمد ارتباط نزدیکی با یک جنگجوی افسانه‌ای دارد، حالا باید برای جایگاه واقعی خود به عنوان پادشاه بجنگد. فیلم‌های باهوبالی از جلوه‌های بصری نفس‌گیر، تا سکانس‌های اکشن خیره‌کننده و در عین حال داستانی عمیقاً احساسی هرچه از یک حماسه‌ی درجه یک بخواهید در خودش دارد و شکی در آن نیست که هرکسی که آن‌ها را دیده تا مدت‌ها بعد در خاطرش از باهوبالی و اس. نام این کارگردان با موفقیت جهانی این فیلم سینمایی زبانزد خاص و عام شد و تحسین بین‌المللی را به دنبال داشت. قطعا برای یک فیلمساز غیرهالیوودی کار کوچکی نیست که یک پدیده‌ی سینمایی خلق کند که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام ادوار شناخته شود.


فیلم مفت بر چطوره نی نی سایت